Wednesday, May 10, 2017

Első találkozásom a Molten Libertria B33T5000 kosárlabdával.

Ha még nem találkoztatok volna előző cikkemmel, bemutatkozom ismét: Kummert Krisztián "Gonzales" vagyok, a Bikás park kosárlabda közösségének "vezetője" és promótere. Ahhoz, hogy segíthesselek Titeket abban, hogy álmotok, azaz a kosárlabdázás Nektek is minél sikeresebb valósággá vállhasson, úgy döntöttem, hogy a Mikrohungária Sport Kft. segítségével bemutatok számotokra olyan különböző  szintű és árkategóriájú kosaras labdákat, amelyek kifogástalan játékélményt biztosítanak. Most a Molten B33T5000 - Libertria 3x3 streetball kosárlabdát vittem el a Mikrohungária Sport Kft-től kipróbálásra,  és nagyon kíváncsi voltam az eredményre. :-)



Fenntartásokkal vettem először kézbe a Molten csúcsnak számító streetball labdáját,
 mert mint általában az összes kosaras, így én is a 7-es méretű kosárlabdákhoz voltam szokva.



Ez a labda viszont valamivel kisebb annál, bár súlyra megegyezik egy standard 7-es labdáéval, és
itt jöttem elsőre zavarba hogy akkor mi is az értelme vagy hogy mi a létjogosultsága egy ilyen átmeneti méretű és súlyú labdának a férfi 7-es és a női 6-os között.




Aztán rájöttem hogy pont ez az értelme. Ugyanis a streetballokon indulhatnak férfiak
és nők egyaránt (igaz külön női és férfi csapatokban), de ha már egy hivatalos labdát kellett a streetballnak alkotni logikusnak tűnt egy átmeneti labdát megalkotniuk.

Kicsit kutakodtam a FIBA honlapján és rátaláltam a FIBA B33 szabályozására, miszerint a FIBA hivatalos B33 labdáinak 6-os méretűnek és 7-es labdával megegyező súlyúnak kell lenniük.

Elsőre talán páran (ahogyan én is) az újdonság és a szokatlanság érzése miatt viszolyoghattak ettől, de ha az ember kipróbálja, hamar megszokható, sőt kb negyed óra után én pl jobban dobtam vele mint a rendes 7-es méretű labdával. Hogy miért? Mert mivel kisebb így könnyebb vele betalálni és mivel a súlya hasonló így nem kellett egy 6-os labdáéra átszoknom, egyből ment a dolog.

Igazi fan ball-ról van szó, a szó legszorosabb értelmében.

Az külön tetszett a labdában hogy kompozit bőrből van. A bőr hátránya ugyanis a kompozit bőrrel szemben az, hogy viszonylag sok időre  van szüksége (használat közben), hogy elérje a végleges ideális tapadását, ráadásul kevésbé tartós is, míg a műbőr szinte az első érintéstől kezdve (sokkal jobban) tapad és ugyan az összetétele határozza meg-, de sokkal tartósabb is.



Ezt első tapintásra érezni is lehetett. A Labda kisebb mérete még egy előnyt hordozott magában számomra. Sokkal könnyebb vele különböző labdavezetési trükköket vagy cseleket végrehajtanunk.
Nekem kimondottan jó élmény volt vele játszani, jó lenne ha elterjedne az utcákon a használata, bár sajnos a streetball társadalom egyenlőre úgy tűnik ragaszkodik a 7-es méretű labdák használatához, pedig érdemes lenne kipróbálniuk. ;)


Amennyiben te is kedvet kaptál ehhez a labdához ITT megtalálod - sőt, május 31-ig, ha beviszed régi kosárlabdádat a Mikrohungária Sport Kft. üzletébe (1134 Budapest, Kassák Lajos u. 76.), 5000 Ft értékben beszámítják ennek a labdának az árába. Így 15.990 Ft helyett 10.990 Ft-ért lehet a Tiéd! Az összegyűlt régi labdák pedig a Szentendrei Árvácska Állatvédő Egyesület részére lesznek felajánlva.

Siess, ne maradj le a lehetőségről! :-) Az akció ugyanis május 31-ig, a készlet erejéig érvényes!

No comments:

Post a Comment